Kasvinsuojelulehti 2021

15.3.2021

Kasvinsuojelulehden ensimmäinen uusi sähköinen numero on julkaistu journal.fi alustalla osoitteessa: https://kasvinsuojelulehti.journal.fi/index.

Lehden artikkeleiden tiivistelmät ovat kaikille avoimia, mutta kokonaisia artikkeleita pääsevät lukemaan vain seuran jäsenet ja lehden muut tilaajat. Vuoden kuluttua julkaisusta vanhat artikkelit avautuvat kaikille avoimesti saataville.

Kasvinsuojelulehteä pääsee lukemaan seuraavia ohjeita noudattamalla.

1. Rekisteröidy https://kasvinsuojelulehti.journal.fi/index sivustolla Kasvinsuojelulehden lukijaksi. Tämä tapahtuu klikkaamalla sivuston oikessa ylälaidassa olevaa kohtaa ”Rekisteröidy”.

2. Siirryt rekisreröitymissivulle. Valitse käyttäjätunnus ja salasana vapaasti, niiden ei tarvitse olla samat kuin Kasvinsuojeluseuran jäsensivujen tunnukset.

Rekisteröitymislomakkeessa on kohta "Affiliaatio". Se tarkoittaa edustamaasi yritystä tai organisaatiota. Siihen voi kirjoittaa mitä vain, sisällöllä ei ole vaikutusta kirjautumiseen. Siihen voi esimerkiksi kirjoittaa "yksityishenkilö", "yrittäjä", "viljelijä" tai "ammatinharjoittaja" riippuen siitä mikä itselle parhaiten sopii. Kohtaa ei jostain syytä voi jättää tyhjäksi, eli jotain siihen on pakko kirjoittaa, jotta rekisteröityminen edistyy.

Lomakkeen lopussa on kolme ruksittavaa kohtaa, josta ensimmäinen kohta, "Kyllä, annan luvan tallentaa tietojani tietosuojaselosteen tietosuojaselosteen kuvaamalla tavalla" on pakko ruksia. Toisen kohdan "Kyllä, haluan ilmoituksen uusista julkaisuista ja tiedotteista" voi ruksia jos haluaa ilmoituksia, mutta kolmas kohta "Kyllä, minulle voi lähettää vertaisarviointeja koskevia pyyntöjä tästä julkaisusta" tulee jättää tyhjäksi.

3. Kun olet rekisteröitynyt ja kirjautunut sisään, ilmestyy sivun oikeapuoleisen sivupalkin ”TILAUS” kohtaan linkki ”Lue lisää”. Klikkaa linkkiä.

4. Näkyviin tulee lehden tilausohjeet. Ohjeiden jälkeen on linkki ”Osta uusi tilaus”. Klikkaa sitä.

5. Näkyviin tulee tilausvaihtoehdot. Valitse ”Kasvinsuojeluseuran jäsentilaus (0 EUR)” ja paina ”Tallenna”

6. Nyt siirryt ”Tee tilaus” sivulle. Syötä ”Maksukoodi” kenttään voimassa oleva maksukoodi ja paina ”Lähetä”. Seuran jäsenet saavat voimassa olevan maksukoodin seuran jäsensivuilta tai sihteeriltä (juhatuomola@gmail.com)

7. Nyt sinun käyttäjätunnuksellesi on aktivoitu lukuoikeus Kasvinsuojelulehteen vuoden 2021 loppuun saakka. Pääset lukemaan lehtiä kirjautumalla tunnuksillasi palveluun.

Ongelmien ilmetessä ota yhteyttä seuran sihteeriin (juhatuomola@gmail.com)