Tilaa kasvinsuojeluseuran julkaisuja

Ajankohtaisia kasvinsuojeluohjeita

Kasvinsuojeluseura ry - Ajankohtaisia kasvinsuojeluohjeita

15. uudistettu painos on 400 sivuinen kasvinsuojelun perusteos.

Se sisältää 247 kasvitaudin ja 249 tuhoeläimen kuvauksen. Siinä on yli 300 värikuvaa.

Kasvinsuojeluseuran julkaisutuotannon perusteos Ajankohtaisia kasvinsuojeluohjeita on päivitetty 15. kerran.

Opas on arvokas teos niin kotitarveviljelijän kuin ammattilaisen käyttöön. Opas kokoaa tiedot pelto- ja puutarhakasvien merkittävimmistä kasvintuhoojista ja niiden torjuntamenetelmistä yksiin kansiin. Oppaiden tekijöinä ovat olleet alan parhaimmat asiantuntijat.

Kaikki ammattimaisesti viljelevät ovat velvollisia soveltamaan IPM:n yleisiä periaatteita käytäntöön vuoden 2014 alusta. IPM perustuu ajatukseen, että kasvintuhoojien esiintyminen ja lisääntyminen olisi ennaltaehkäistävissä viljelyteknisin keinoin. Integroitu kasvinsuojelu IPM tarkoittaa tarpeenmukaista täsmätoimintaa.

Ajankohtainen kasvinsuojeluopas nro: 1 julkaistiin vuonna 1932.

Tilaa julkaisu

Kasvihuoneviljelmien tuhoeläimet ja niiden biologinen torjunta

Kasvinsuojeluseura ry - Kasvihuoneviljelmien tuhoeläimet ja niiden biologinen torjunta

Opaskirja kasvihuoneviljelmien tuhoeläimistä ja niiden biologisista torjuntaeliöistä sopii
niin viljelijöille, neuvojille, alan opiskelijoille kuin kotipuutarhureillekin. Kirjassa kuvataan tärkeimpien kasvihuoneviljelyksillä esiintyvien kasvintuhoojien tunnistus, vioitus ja yleisbiologia. Biologisista torjuntaeliöistä esitellään puolestaan niiden ulkonäkö sekä toiminta- ja käyttöperiaate.

104 sivua

Kirjoittaja Heini Koskula

Painovuosi 2000

Kasvivirus- ja molekyylibiologinen sanasto

Kasvinsuojeluseura ry - Kasvivirus- ja molekyylibiologinen sanasto

Tämä sanasto on laadittu selittämään kasvivirologisia ja molekyylibiologisia englanninkielisiä käsitteitä, menetelmiä ja termejä. Lisäksi on pyritty löytämään tai laatimaan sopiva suomenkielinen ja ruotsinkielinen vastine englanninkielisille sanoille.

Hinta: 5€
Jäsenhinta: 4,50 €

Tilaa julkaisu

Sisätilojen tuhoeläimet ja niiden torjunta

Kasvinsuojeluseura ry - Sisätilojen tuhoeläimet ja niiden torjunta

Opas on tarkoitettu kaikille niille, jotka joutuvat tekemisiin sisätilojen tuhoeläinten kanssa. Oppaassa esitetään yli 100 lajin ja lajiryhmän tuntomerkit, elintavat, merkitys ja torjunta. Useimmista lajeista on värikuvat tai piirrokset.

Sivuja 112

Kirjoittajat: Lasse Jansson, Bengt Lindqvist, Irmeli Markkula

Painovuosi 2012

Taimituho-opas

Kasvinsuojeluseura ry - Taimituho-opas

Yleisimpien suomalaisten metsäpuiden taimien kasvitaudit ja tuhoeläimet. Yleiskuvat kasvintuhoojasta ja tiedot torjunnasta.

Tekijät Metsäntutkimuslaitos ja Kasvinsuojeluseura ry

155 sivua

Painovuosi 2008

Hinta: 16 €

Uusi rikkakasviopas

Kasvinsuojeluseura ry - Uusi rikkakasviopas

Kasvinsuojeluseura ry julkaisee uuden rikkakasvi-oppaan. Opas on tarkoitettu  rikkakasvien tunnistukseen kaikille, jotka työssään tai harrastuksessaan tarvitsevat ammattimaista rikkakasvien tunnistusta. Lähes sata lajia ja selkeät kuvat kuvattuina juurisilloin kuin torjuntakin on tehtävä. Mukana uusia tulokaslajeja.

Tekijä Matti Erkamo

Hinta: 30 €