EWRS:n Symposiumi rikkakasveista juhannusviikolla. Tervetuloa Ateenaan, paikan päälle tai etäyhteydellä.

10.5.2022

Kattava tietopaketti rikkakasvien merkityksestä ja hallinnasta on tarjolla EWRS:n järjestämässä symposiumissa, joka pidetään Ateenassa juhannusviikolla.

Nelipäiväisen tilaisuuden ohjelma koostuu esitelmä- ja posterisessioista sekä oheistapahtumista (www.ewrs2022.org). Tapahtumaan on tarjottu noin 240 esitystä. Esitelmäosioihin voi osallistua myös etäyhteydellä alennetuin hinnoin. Rekisteröityminen on avattu, ja kesäkuinen Ateena toivottaa meidät hyvin lämpimästi tervetulleiksi.

Euroopan rikkakasvitutkimuksen seura (European Weed Research Society, EWRS) on vuonna 1975 perustettu tieteellinen järjestö, jolla on noin 450 rikkakasvien biologiasta ja hallinnasta kiinnostunutta jäsentä 49 maasta. Alan tieteellisiä artikkeleja julkaistaan EWRS:n Weed Research -julkaisusarjassa (kts. Wiley Online Library).

EWRS välittää tietoa ja uutisia nettisivuillaan (www.ewrs.org) ja sosiaalisessa mediassa (Twitter: @EWRS_News). Päämääränä on nopeuttaa tutkimustiedon ja tutkittuun tietoon perustuvien näkemysten välittymistä eri sidosryhmille sekä houkutella uusia jäseniä osallistumaan EWRS:n työryhmien toimintaan. Tuemme erityisesti nuoria rikkakasvialan osaajia kansainväliseen yhteistyöhön.

t. Jukka Salonen,

EWRS:n johtokunnan jäsen ja rikkakasvialan erikoistutkija Luonnonvarakeskuksessa