Kasvinsuojeluseuran hallituksen kokous 1/2016

4.3.2016

Kasvinsuojeluseuran hallituksen vuoden 2016 ensimmäinen kokous järjestettiin Fazer myllyn tiloissa Lahdessa. Kokouksessa keskusteltiin muun muassa vuosikokouksesta ja seuran vasta julkaisemasta Rikkakasvioppaasta.

Seuran vuosikokouksesta järjestetään 17.3. klo 17 Tieteiden talolla.

Hallitus toivoo mahdollisimman monen Kasvinsuojeluseuran jäsenen osallistuvan vuosikokoukseen!

Ennen virallista vuosikokousta tilaisuudessa kuullaan seuran palkitsemien opinnäytetöiden esittelyt. Hallitus päätti kokouksessaan palkita Ville Ruohosen työn ”Uusien kevätviljalajikkeiden taudinkestävyys” ja Lotta Kailan työn ”Inheritance and Stability of Late Blight Resistance in Potato Population B3 of the International Potato Center”. Esitysten lisäksi töistä kirjoitetaan jutut Kasvinsuojelulehteen. Lisäksi vuosikokouksessa valitaan hallitukseen uusia jäseniä, sillä hallitus joutuu luopumaan kahdesta jäsenestään Anna Poimalasta ja Heikki Jallista. Heikki on toiminut viimeiset vuodet seuran puheenjohtajana.

Seuran uusimman julkaisun ”Uusi rikkakasviopas” myynti on lähtenyt hyvin käyntiin. Seuralle on tullut oppaasta hyvää palautetta! Oppaan voi ostaa jäsenhintaan (20 euroa) seuran nettisivuilta löytyvästä verkkokaupasta.

Lopuksi vielä hallitus toivoo, että jäsenet suosisivat mahdollisuuksien mukaan jäsenmaksulaskun ja Kasvinsuojelulehden sähköisiä versioita paperisten sijaan. Sähköiset versiot voi tilata seuran kotisivujen kautta tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen juha.tuomola@evira.fi.

Hallituksen kokouksesta voi lukea tarkemmin  nettisivuille myöhemmin tulevasta pöytäkirjasta.

Toivottavasti nähdään vuosikokouksessa!

Terveisin