Kasvinsuojeluseuran hallituksen kokous 3/2015

17.11.2015

Kasvinsuojeluseuran hallituksen tämän vuoden kolmas kokous järjestettiin Berner Oy:n tiloissa Vantaalla. Kokouksessa keskusteltiin muun muassa jäsenmaksujen sähköpostilaskutuksesta, seuran tulevista tilaisuuksista, uudesta rikkakasvioppaasta ja IPM-tietoalustasta.

Jäsenmaksujen postittaminen muodostaa Kasvinsuojeluseuralle suuren kuluerän. Hallitus toivoo, että seuran jäsenet valitsisivat sähköpostilaskun kirjepostilla toimitettavan jäsenlaskun sijaan. Muutoksen voi tehdä itse seuran nettisivuilla tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen juha.tuomola@evira.fi.

Kasvinsuojeluseuran peltokasvijaosto järjesti syyspuinnin 3.11. Asikkalassa. Tilaisuudesta kerrotaan lisää seuraavassa Kasvinsuojelulehdestä. Kasvinsuojelupäivät järjestetään tammikuussa. Valitettavasti päiviä ei voida järjestää samassa tilassa Jokioisilla kuin aikaisempina vuosina. Tästä johtuen hallitus kartoittaa muita mahdollisia tiloja päivien järjestämiseksi.

Seura julkaisee uuden rikkakasvioppaan todennäköisesti vielä tämän vuoden puolella. Oppaasta tulee edeltäjäänsä hieman laajempi sisältäen uusia rikkakasveja. Oppaan tekemisestä vastaa Matti Erkamo. Rikkakasvioppaan ennakkomyynti aloitetaan lähiaikoina. Lisätietoja ennakkotilauksista saa seuran toiminnanjohtajalta Pertti Rajalalta (pertti.rajala@forestum.fi).

Kasvinsuojeluseura on mukana Ekesis Oy:n IPM-tietoalustaprojektissa. Tietoalustan tarkoituksena on toimia viljelijöille tukena integroidussa kasvinsuojelussa. Tietoalustan kehittämiseksi Ekesis Oy on hakenut rahoitusta eri lähteistä, joista viimeisimpänä Ekesis Oy:lle on myönnetty ICT-AGRI ERA-NET –hankehaussa apurahaa noin 40000 euroa. Tässä hankkeessa Ekesis Oy kehittää tietoalustaa yhteistyössä Tanskan kanssa.

Kokouksessa keskusteltiin myös muista aiheista, niistä voit lukea nettisivuilta löytyvästä kokouspöytäkirjasta. Seuraava hallituksen kokous pidetään helmikuussa. Hyvää loppusyksyä!

Terveisin

Lotta Kaila