Seuran vuosittaiset tapahtumat

Kasvinsuojeluseuran vuosikokous

Maaliskuussa järjestetään Helsingissä Tieteiden talolla Kasvinsuojeluseuran vuosikous. Kokouksessa palkitaan opinnäytetöitä, esitetään seuran edellisen vuoden toimintakertomus ja tilinpäätös, sekä vahvistetaan seuraavan vuoden toimintasuunnitelma sekä tulo- ja menoarvio. Lisäksi kokouksessa valitaan hallituksen uudet jäsenet erovuoroisten tilalle, sekä käsitellään hallituksen tai jäsenten muut esittämät asiat.

Kasvinsuojelupäivä

Tammikuussa kasvinsuojeluväki kokoontuu perinteiseen Kasvinsuojelupäivään, jossa käsitellään ja etsitään ratkaisuja ajankohtaisiin kasvinsuojelun haasteisiin, sekä esitellään tuoreita koetuloksia ja torjunta-aineuutuuksia. Kasvinsuojelupäivän järjestää Kasvinsuojeluseuran peltokasvijaosto.

Kasvinsuojelupäivä 2023

Kasvinsuojeluseuran peltokasvijaosto järjesti yhteistyössä Hämeen ammattikorkeakoulun (HAMK) kanssa 31.1.2023 perinteisen Kasvinsuojelupäivän.

Tilaisuus tallennettiin ja se on katsottavissa tästä linkistä:

Kasvinsuojelupäivä 2022

Kasvinsuojeluseuran peltokasvijaosto järjesti yhteistyössä Hämeen ammattikorkeakoulun (HAMK) kanssa 18.1.2022 perinteisen Kasvinsuojelupäivän.

Tilaisuus tallennettiin ja se on katsottavissa seuraavista linkistä:

Osa 1Osa 2Osa 3

Kasvinsuojelupäivä 2021

Kasvinsuojeluseuran peltokasvijaosto järjesti yhteistyössä Hämeen ammattikorkeakoulun (HAMK) kanssa 19.1.2021 perinteisen Kasvinsuojelupäivän Teams-yhteydellä.

Tilaisuus tallennettiin ja tallenteet ovat katsottavissa oheisista linkeistä:

Kasvinsuojelupäivä 2021 osa 1

Kasvinsuojelupäivä 2021 osa 2

Kasvinsuojelupäivä 2021 osa 3

Kasvinsuojelupäivä 2018 esitykset

PDF-tiedostoKasvinsuojelu monipuolisessa viljelykierrossa.pdf (5.0 MB)
Ilmari Hunsa, viljelijä Nousiaisista
PDF-tiedostoTuloksia SDHI-tehoaineista viljan tautitorjunnassa.pdf (1.3 MB)
Patrik Erlund, NSL
PDF-tiedostoGlyfosaatin ja AMPAn kertyminen pintamaahan suorakylvössä.pdf (1.2 MB)
Jaana Uusikämppä, Luke
PDF-tiedostoTankkiseokset turvallisesti ja maltilla.pdf (3.5 MB)
Marja Turakainen, Sokerijuurikkaan Tutkimuslaitos
PDF-tiedostoUudet ja lisääntyvät rikkakasvit.pdf (2.4 MB)
Matti Erkamo
PDF-tiedostoMiksi torajyvä iski viime kesänä.pdf (1.9 MB)
Marja Jalli, Luke
PDF-tiedostoPahkahomeen monet isäntäkasvit.pdf (4.9 MB)
Asko Hannukkala, Luke/Helsingin yliopisto
PDF-tiedostoKasvinsuojeluaineiden riski-indikaattori.pdf (6.1 MB)
Katri Siimes, SYKE
PDF-tiedostoTuomikirvaennuste 2018.pdf (329 kB)
Erja Huusela-Veistola, Luke
PDF-tiedostoTehoaineiden hyväksymiskriteereihin muutoksia vaikutukset kasvintuotantoon Suomessa.pdf (316 kB)
Mari Raininko, Kaste Oy

Tuhoeläintorjuntapäivä

Asunto- ja elintarvikehygienian jaosto (KASELI) järjestää loppusyksystä tuhoeläintorjuntapäivän. Tapahtumasta tiedotetaan Kasvinsuojelulehdessä, sekä seuran verkkosivuilla.

Vuoden 2019 Tuhoeläintorjuntapäivä pidetään 14.11.2019 Espoon Otaniemen Technopoliksessa.

Kasvinsuojelun syyspuinti

Marraskuussa Kasvinsuojeluseuran peltokasvijaosto järjestää Kasvinsuojelun syyspuinti -tapahtuman, jossa puidaan menneen kasvukauden keskeisiä kasvinsuojelun haasteita. Tapahtuma järjestetään aina jossain alan oppilaitoksessa. Tapahtumasta tiedotetaan Kasvinsuojelulehdessä sekä seuran verkkosivuilla.

SYYSPUINTI 2.11.2021

Savonia AMK ja Kasvinsuojeluseura ry järjestivät perinteisen Syyspuinti-tapahtuman Savonian tiloissa Iisalmessa 2.11.2021 klo 12-16.

Tilaisuus tallennettiin ja se on katsottavissa tästä linkistä:

Syyspuinti 2021