Sinustako puutarha-alan kasvinsuojeluosaaja

Kilpailu puutarha- ja maatalousalan opiskelijoille

Kasvinsuojeluseuran puutarhajaosto järjestää kaksivaiheisen, puutarha-alan kasvinsuojelua koskevan kilpailun puutarha-ja maatalousalan opiskelijoille kevään 2019 aikana. Kilpailun tarkoituksena on innostaa opiskelijoita perehtymään nopeasti uudistuviin kasvinsuojelun menetelmiin ja kehittämään kestävää kasvinsuojelua maa-ja puutarhatalouden tarpeisiin.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki puutarha- ja maatalousalan opiskelijat Suomessa. Kilpailun ensimmäinen osa tehdään yksilötehtävänä netissä ja jatkoon pääseville on monipuolisia kasvinsuojelutehtäviä puutarhamessujen yhteydessä Lepaalla 15.8. 2019.

Kilpailun ensimmäinen osa järjestetään 1.4. - 15.4. 2019. Tehtävä sisältää monivalinta-, oikein - väärin- tehtäviä sekä laskutehtäviä. Aikaa ensimmäisen osan suorittamiseen on noin yksi tunti.

Voittajille on luvassa hyvät palkinnot! Kolme parasta tietäjää palkitaan.

Linkki kyselyyn

HUOM! Kilpailulomakkeessa oli ongelma monivalintakysymyksissä 1.4 - 8.4. Asia on nyt korjattu.

Kasvinsuojeluseuran tarkoituksena on edistää kasvitautien, tuholäinten ja rikkakasvien tutkimusta ja torjuntaa maassamme. Seura toimii myös kasvinsuojelusta kiinnostuneiden henkilöiden ja yhteisöjen yhdyssiteenä sekä levittää alasta tutkimukseen perustuvaa tietoa.

Puutarhajaosto seuraa puutarha-alan kehitystä ja valmistelee toimenpide-ehdotuksia Kasvinsuojeluseuran työvaliokunnalle.  Se pitää yhteytä kasvinsuojelun toimialoihin ja puutarha-alan yhteistyökumppaneihin. Lisäksi jaosto järjestää tapahtumia ja tiedotustilaisuuksia.

Kasvinsuojeluseuran Puutarhajaosto