Kuulumiset Kasvinsuojeluseuran vuosikokouksesta 2016

6.4.2016

Kasvinsuojeluseuran vuosikokous järjestettiin Tieteiden talolla 17.3. Kokouksessa valittiin seuralle uusi puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja sekä kaksi uutta hallituksen jäsentä. Lisäksi kokouksessa esitettiin ja palkittiin kaksi ansioitunutta opinnäytetyötä.

Hallituksen puheenjohtajan Heikki Jallin hallituskaudet tulivat täyteen, joten vuosikokouksessa seuralle valittiin uusi puheenjohtaja. Kokouksessa kiitettiin Heikkiä työstään seuran puheenjohtajana. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Asmo Saarinen ja varapuheenjohtajaksi Vilma Kuosmanen. Lisäksi hallitukseen valittiin Ville Ruohonen ja Tiina Ylioja uusina jäseninä Heikki Jallin ja Anne Poimalan tilalle.

Seuran taloustilanteen vuoksi vuosikokouksessa päätettiin korottaa seuran jäsenmaksua hallituksen esityksen mukaisesti 25 eurosta 30 euroon. Jäsenmaksua ei ole korotettu aikoihin, joten korotus nähtiin kohtuullisena.

Kokouksessa esitetiin ja palkittiin Ville Ruohosen opinnäytetyö ”Uusien kevätviljalajikkeiden taudinkestävyys” ja Lotta Kailan opinnäytetyö ”Inheritance and Stability of Late Blight Resistance in Potato Population B3 of the International Potato Center”. Töistä kirjoitetaan jutut Kasvinsuojelulehden syksyn numeroon.

Lisäksi kokouksessa hyväksyttiin vuoden 2015 toimintakertomus ja vuoden 2016 toimintasuunnitelma. Kokouksessa myös vahvistettiin tulo- ja menoarvio sekä tilinpäätös ja myönnettiin hallitukselle vastuuvapautus.

Vuoden 2015 toimintakertomus sekä vuoden 2016 toimintasuunnitelma löytyy seuran nettisivuilta osoitteesta https://www.kasvinsuojeluseura.fi/kasvinsuojeluseura/tapahtumat/

Terveisin

Lotta Kaila