Kasvisuojeluseuran internetsivut uudistuivat!

24.4.2015

Kasvinsuojeluseuran nettisivut saivat uuden ilmeen ja selkeämmän sisällön. Sivuilta löydät tiedot seuran tapahtumista ja kokouksista, jaostojen kuulumiset sekä olennaiset ja ajan tasalla olevat yhteystiedot.

Uutta sivuilla on ulkoasun lisäksi myös sisällössä. Etusivun uutispalkissa jaetaan kasvinsuojelun ajankohtaisia uutisia ja tiedotteita. Seuran toiminnasta kerrotaan kokouspöytäkirjojen lisäksi myös raporteilla kokouksista ja tapahtumista. Uutisista ja tapahtumista voi tilata RSS- ja Atom-syötteen ns. syötteenlukijaan tai vaikkapa omaan sähköpostiohjelmaan. Jäsenet voivat tilata myös Kasvinsuojeluseuran uutiskirjeen sähköpostiin. Seuran tapahtumiin ilmoittautuminen onnistuu jatkossa sähköisten ilmoittautumislomakkeiden avulla.

Kasvinsuojeluseuran vanha tuhoojatietokanta ja tasapainoisen kasvinsuojelun nettioppaat ovat jatkossa avoimia kaikille ja niihin pääsee siirtymään uusilta sivuilta. Tietokantaa ja nettioppaita käyttäessä tulee kuitenkin muistaa, että ne saattavat sisältää jo vanhentunutta tietoa. Sanastojaoston kasvinsuojelun sanastoihin on myös jatkossa vapaa pääsy kaikille. Valmiit sanastot löytyvät sanastojaoston alasivulta.

Kasvinsuojelulehti on sivujn kautta saatavilla rekisteröityneille jäsenille sähköisenä versiona. Kannattaa siis käydä kirjautumassa sivuille! Sivujen kautta löydät myös Kasvinsuojelulehden Facebook-sivulle.

Seuran jäsenet saavat käyttäjätunnukset uusille sivuille lähettämällä sähköpostiviestin osoitteeseen juha.tuomola (at) evira.fi. Viestiin voi laittaa aiheeksi vaikka "Haluaisin käyttäjätunnukset Kasvinsuojeluseuran nettisivuille". Vastauksena lähetetään aloitussalasana, jonka voi käydä myöhemmin muuttamassa. Sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena. Uusien jäsenien kannattaa käyttää etusivun "Liity jäseneksi" toimintoa.

Sivulle kirjautumisen jälkeen voi omia jäsentietojaan käydä muuttamassa tarpeen mukaan. Esimerkiksi osoitemuutokset voi käydä itse korjaamassa jäsentietoihin, eikä niistä tarvitse erikseen ilmoittaa toimistolle. Kirjautuneet jäsenet voivat myös halutessaan saada Kasvinsuojelulehden ja jäsenlaskun sähköpostitse, paperisten versioiden sijaan. Lisäksi jäsenet voivat tilata Kasvinsuojeluseuran sähköisen uutiskirjeen.

Tervetuloa tutustumaan uusiin sivuihin!